Wednesday, January 12, 2011

Attempts on Baking

Check out my new baking set! :D



Jangan la gelak wei. I know la macam Barbie main masak-masak ja rupa dia, but trust me it's not one of those dumb blonde moments when I bought this!!! OK la OK la I bought this set cos it's cute, and er....in pink colour. But hey it's part of the Breast Cancer Awareness Campaign tau, kan ada tulih kat kotak tu! Hihihi.

Plus they are made of silicone! OMG, silicone & breasts, so not right!!! Eh silicone bakeware ada ka kat M'sia? Tak pernah nampak la, but kalau nampak pun I must have put on my "I look but I did not see" self. Haha. Almaklumla, kat M'sia tak pernah, eh, jarang masak! :P Dah kat UK ni la baru terhegeh2 nak belajaq dan try itu ini.

With silicone it's non-sticky, so easy to remove your bread loaf, muffins, cupcakes, etc cos you can bend2 dia kan. It can also withstand high temperature. Initially I was a bit hesitant to buy cos I bought a set of plastic senduk, sudip semua tu tapi bila masak the edges melted into the food sometimes. Racun kan kalau termakan plastik? Silicone on the other hand isn't toxic. You can actually eat a few pieces and it will pass through you undigested, it won't break down in your gut.

I bought these during the winter sale, about GBP21 (abt RM110). Kalau beli satu2 yang metal ka tin tu lagi mahal kot. Also bought silicone spatula and honey-dipper yang merah tu. Cute kan!

OK la tak mau la cerita panjang macam Discovery Channel, let's look at some baking output! Hehe.

Tadaaa...


Super yummy vanilla cupcakes with strawberry-jam filling....

.
.
.
.

...yang kubeli kat Marks & Spencers. Wahahahaha.

Sorry la kami belum try baking lagi la....mixer pon belum ada lagi :P Nanti kami pi beli na...Jgn maraaaa :D

3 comments:

  1. Hahhahaa. Potong la kak izan ni. baru nak puji2 cupcakes tu nampak sedap. tak jadi ah.

    ReplyDelete
  2. Reena: Kalau Kak Izan bake tak nampak rupa camni kot hehehe. Nnt bake kami suh Intan pi antaq kat rumah ampa sikit bila kami dah balik Msia :P

    ReplyDelete
  3. ngok ngek la hg nih!!!!! aku br teruja tgk cuppies hasil tgn Pn Sha2...skali m&s punya daaa =p nywy,i pon skang into hot barbie pink...dok tgk menan barbie inas tiap2 hr kot...urs sgt cute ok!

    ReplyDelete